Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Khamis, 24 Januari 2013

Termanggu di kamar rindu


Termanggu di kamar rindu

aku bukan berlian di puncak gunung
tidak juga bintang di langit tinggi
aku hanya menumpang awan mendung
akulah titis hujan yang jatuh di bumi
terbiar di gaung yang curam
berteman pudar cahaya
tanpa pancaran matahari
tanpa sinaran bulan
hatiku sering dipijak kaki insani
mungkin sengaja
dan mungkin juga tidak disedari
tak pernah berhenti berdarah jiwaku

sering rerama indah terbang di ruang kalbuku
terpaut juga rasa cinta dari ketulusan hati lelakiku
numun rerama itu terbang berlalu
meninggalkan jurang kegelapan daerah ku
yang mungkin buat dia jemu
tinggal aku termanggu
membilang titis air mata di kamar rindu .

Sayang! aku cinta padamu
Sani
22.5.2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.