Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Sabtu, 26 Januari 2013

Aku teringin ...

Aku teringin ...

Satu burung senja
hinggap di rimbunan pepohon
bagai istana tanpa teman
berehat ketika malam tiba
kepenatan terbang seharian
di alam yg terbuka
kekadang kepanasan
kekadang basah bermandi hujan

di bawah sinar bulan
kau menyanyi sungguh menawan
apakah itu lagu kerinduan
atau itu lagu kesyukuran

sudilah berbicara denganku
berbahasa dari hati ke hati
aku sering memerhati dirimu
aku telah menjadi peminatmu
sayangnya aku tidak punyai sayap sepertimu
namun aku teringin untuk terbang bersamamu .

Sani
23.1.2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.