Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Sabtu, 26 Januari 2013

Riwayat cinta

Riwayat cinta

Sepanjang jejak hidup ini
ku simpan rahsia hati
hanya aku yang tahu
bila dikau juga tidak memahami
cinta yg tersembunyi di jiwaku
betapa aku mencintai dirimu
bagai nadi berdenyut dalam tubuhku
tidak mungkin pernah berhenti
selagi nafasku tidak mati
di malam malam sunyi
terasa dikau hadir menemani
tapi sebenar hanyalah ilusi ...

biarkanlah riwayat cinta ini begini
mungkin inilah yang terbaik
agar dikau tidak membenci
dan aku tidak berkecil hati ...

pujangga terpinggir
Sani
6/1/2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.