Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Jumaat, 25 Januari 2013

Puisi seorang insan sepi


Puisi seorang insan sepi

Duhai bayu malam
usahkau berhenti bertiup dan menyetuhi manja tubuhku
hatiku terasa bagai di hembus nafas mesra si dia

Duhai bayu malam
kau sentuhilah juga tubuh ayu si dia
bagai lambang bisikan kasihku pada hatinya

Duhai rembulan di larut malam
tunjukkan lah sinaran indah mu
moga padangan ku
bertemu dengan pandangan si dia di wajahmu

Oh ! burung malam yang mendayu
terbanglah kedaerah si dia berada
nyanyikanlah lagu rinduku
sampaikan salam kasihku
sudilah bacakan puisi cintaku padanya

Oh ! burung malam yang mendayu
usahlah kau kembali lagi padaku
aku tidak mahu mendengar dia telah menolak cintaku
aku tahu !
aku hanya mampu mencintainya
tapi terlalu luar biasa untuk dia mencintai aku

Aku hanya insan sepi
tiada harta aku miliki
tiada rupa untuk di puji
yang ada hanya ketulusan cinta dari hati

oH ! embun yang berderai
kaulah tangisan kalbuku
aku pilu sepanjang waktu ...

aku yg tersendiri bersamo mimpi dan ilusi
Sani
22.7.2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.