Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Sabtu, 26 Januari 2013

Debaran Hati Cinta

Debaran Hati Cinta

Gadisku ...
aku ingin dikau tahu
aku terlalu rindu padamu
setiap waktu hatiku menyebut namamu

Gadisku sayang
wajahmu terbayang-bayang
budi bicaramu ku terkenang-kenang
aku tak ubah layang-layang
jiwaku bagai sedang terbang
menghampiri dirimu saorang

Malam aku termimpi-mimpi
siang aku ternanti-nanti
ingin bertemu denganmu wahai gadisku dewi
adakah dikau sudi
inginku sunting cintamu yang suci
lamaran cintaku ini
jujur dan seiklas hati

Duhai gadis yang kucinta
padaku ada setia cinta
aku merindui hati yang rela
bukan cinta pura-pura
bukan cinta kerana harta
bukan cinta kerana rupa
cinta murni tanpa apapun sayaratnya

Dalam doa ku sebut namamu
moga-moga akan tiba waktu
aku menjadi kekasihmu
dikau menjadi kekasihku
selamanya bersamamu
selamanya berbulan madu
mesra cinta selamanya syahdu .

Sani
15.9.2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.