Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Jumaat, 25 Januari 2013

Puisi Cinta Buat Gadisku


Puisi Cinta Buat Gadisku

Terlalu indah pertemuan aku dengan dirimu
detik demi detik semakin aku mengenalimu
Kau sungguh istimewa
mesra berbudi bahasa
dan kau seorang gadis jelita

Selamat bercinta gadisku
moga-moga kau selalu berbahagia dengan kekasihmu
aku begitu gembira melihat perkasihanmu

Bertemu denganmu
buat aku terkenang di usia remajaku
telah lama berlalu ...
ingatlah gadisku
usia remaja yang pergi
tidak akan kembali lagi

Inginku katakan sesuatu padamu
aku telah jatuh cinta untuk menjadi saudaramu
berbanyak terima kasih andai kau sudi menerima keinginan hatiku
berbanyak maaf andai dirimu keberatan
akan ku simpan ceritera hati ini
biarkanlah menjadi pengajaran kehidupanku .

Sani
30.6.2012 .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.