Nukilan2 dalam blog ini tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran. Sila link kalau anda berminat .

Bisikan hati

aku bukan insan terbaik untuk menjadi kesayanganmu
biarkanlah aku hanyut bersama buih-buih ombak lautan mimpi
aku hanya bayu laut tika senja
kian hilang dalam kegelapan malam
tiada lagi camar terbang-riang
tiada lagi keindahan ukiran awan
segalanya kusimpan di dalam hati
menjadi tangisan di hari-hari kulewati


Sani

Khamis, 24 Januari 2013

Menjadi Ilusi

Menjadi Ilusi

di ruang maya ini
ingin ku temui kedamaian
ingin ku cari persahabatan
ingin ku cari perkasihan
andai ku temui cinta
aku ingin cinta itu syahdu dan bahagia

tika aku sendiri di malam ini
aku terdengar suara ombak
yang pernah ku lihat membelai pantai
yang pernah ku lihat menjadi tsunami
begitukah juga insani
mungkin berubah di waktu dan suasana yang berbeza
ada ketika lembut dan mesra
ada ketika keras dan kasar

aku hanya sebuah sampan yg kerdil
berkecai jua dilambong keganasan samudera
aku hanya merpati terbang
patah jua sayap dilanda taufan

andai jiwa kasihku telah mati
cinta hanya menjadi kenangan ilusi.

Sani
5.6.2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.